Άλλα επισκέψιμα μοναστήρια:
Ακατοίκητο σήμερα μοναστήρι που αξίζει να δει ο επισκέπτης. Κουρνιασμένο σας σταυραητός στη φωλιά του, περιμένει καρτερικά τους μοναχούς που θα το αναστηλώσουν και θα το συντηρήσουν.
Η γυναικεία μονή του Αγίου Στεφάνου είναι χτισμένη στο νοτιότερο βράχο των Μετεώρων, πάνω ακριβώς από την πόλη της Καλαμπάκας. Είναι μια μονή - αητοφωλιά πάνω από την πόλη που αντιστέκεται στον ίλιγγο, στο φόβο και την απειλή του θανάτου. Και οραματίζεται τον παράδεισο. Βρίσκεται στο μπαλκόνι του βράχου που αγναντεύει τον θεσσαλικό κάμπο. Από κάτω τα πηλόχρωμα κεραμιδένα πανωφόρια της Καλαμπάκας. Πιο μακριά ο Πηνειος ποταμός.
Περισσότερα...Ιδρύθηκε από το μοναχό Δομέτιο το 1438. ή σύμφωνα με μια δεύτερη άποψη το 1476. Το έτος 1476 βρίσκεται εγχάρακτο σε τοιχοποιία των κατασκευών. Το καθολικό της μονής είναι ένας δικιόνιος σταυροειδής ναός με χαμηλό τρούλο με μεταγενέστερο νάρθηκα (1689). Διαθέτει πύργο για το βρυζόνι μέσω του οποίου γινόταν η ανάβαση ανθρώπων και πραγμάτων τα παλιά χρόνια.
Περισσότερα...
Η δεύτερη σε μέγεθος μονή των Μετεώρων(1350). Ο φοβερός λίθος του Βαρλαάμ. Μετά την είσοδο ένας καμαροσκέπαστος διάδρομος οδηγεί τον επισκέπτη στη μικρή λιθόστρωτη αυλή με τη θαυμάσια θέα.
Στα ανατολικά βρίσκεται το νοσοκομείο με τον μικρό ναό των Αγίων Αναργύρων, στα βόρεια το καθολικό των Αγίων Πάντων, ο ξενώνας, κελλιά, βοηθητικοί χώροι και ο πύργος για το βριζόνι και προς τα δυτικά το παλιό μαγειρείο, η τράπεζα, ο ναός των Τριών Ιεραρχών και κελιά.
Το όνομα της μονής οφείλεται στον μοναχό Βαρλαάμ, ο οποίος ήταν ο πρώτος, το 1350, που ανέβηκε στο βράχο και έκτισε εκεί ένα μικρό ναό των Τριών Ιεραρχών και μερικά κελιά.
Το 1518 εγκαταστάθηκαν στο βράχο, που στο μεταξύ είχε ερημωθεί, οι γιαννιώτες αδελφοί Νεκτάριος και Θεοφάνης που έκτισαν εκ νέου το ναό των Τριών Ιεραρχών και αργότερα τους ναούς των Αγίων Πάντων και του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Το καθολικό που τιμάται στη μνήμη των Αγίων Πάντων είναι αγιορείτικου τύπου, κτίστηκε το 1541/42 και τοιχογραφήθηκε πιθανότατα από το Φράγκο Κατελάνο, το 1548. Ο επισκέπτης θαυμάζει τον πλούσιο αγιογραφικό διάκοσμο.